S.C.A.R.A.B.


S.C.A.R.A.B.    Každý hardcore fanda StarGate jistě prahne po nějaké počítačové hře na téma SG. Ale když říkám počítačové hře, tak tím myslím počítačovou hru a ne jen nějaké mody k hrám dosud exsitujícím, či snad hříčky typu Zastřel si svého jaffu. Bohužel žádná taková hra dosud neexistuje a zdá se, že v dohledné době ani existovat nebude. Malou náplastí by nám mohla být hra S.C.A.R.A.B., která vyšla už před mnoho lety, v roce 1997. Ptáte se, co má nějaká hra s podivným názvem, navíc vydaná někdy před šesti lety, společného s SG? Hned se vám dostane odpovědi...

   Firma Electronic Arts, známý to gigant na poli počítačových her, se inspirovala úspěšným Emmerichovým filmem StarGate a vytvořila lehce podprůměrnou (i na tehdejší dobu) akční hru, ve kteté proti sobě bojují jakási robotická stvoření. Co je ale mnohem zajímavější je fakt, že jejich vzhled se trochu blíží Raovým služebníkům (na tomto místě se úmyslně zdráhám použít slovo Jaffům, jelikož o tom, zda to byli Jaffové, se dá s úspěchem polemizovat), které jsme mohli vidět ve filmu. Vlastně i později v seriálu, kde už to Jaffové skutečně byli.

S.C.A.R.A.B.    V příběhu hry, který je velmi jednoduchý, se setkáme s nám dobře známými jmény, i když v souvislostech pro nás možná trochu úsměvných. Bůh Ra, který zde vyznává svobodu a rovnoprávnost, bojuje proti bohu jménem Osiris, který je podle autorů hry šílený vládce s neukojitelnou touhou po moci.

   Hráč se staví na stranu dobra a tak hají jméno Raa ve více než stovce misí, které se odehrávají v sedmi různým prostředích. V některých misích bojuje hráč sám, v jiných je nucen ovládat i několik dalších robotů, aby úspěšně dokončil úkol. Prostředí, či spíše řečeno jakési obří arény, kde se bitvy odehrávají, nám každým coulem připomenou atmosféru starého Egypta. Egyptské stavby včetně pyramid jsou nedílnou součastí. Navíc zde nalezneme dveře, které se samy otevírají (asi fotobuňka ;-)), případně moderní výtahy (ne, kruhy tam opravdu nenajdete, je mi líto ;-)) a další vyspělé mechanizmy.

S.C.A.R.A.B.    Samotný robot je rozdělen na různé segmenty, které mohou být různě poškozeny, až zničeny, což je indikováno různými barvami. Robot disponuje energetickým štítem a také rozsáhlou paletou zbraní a schopností. Za to například množství pohybů je velmi omezené. Neexistují například ani žádné úkroky, takže jednotlivé boje jsou dosti jednotvárné.

   S.C.A.R.A.B. jsem sem zařadil jen proto, že jistá příbuznost, či podobnost se světem SG se mu nedá upřít. Bohužel to však není nic, nad čim by srdce SG famdy zaplesalo a nad čim bysme trávili dlouhé bezesné noci...




Zpět na HRY | FLASH INDEX | NONFLASH INDEX


Vytvořil: Johny Idler, design: Asule Mazbu