Záchrana Modré planety

(Flotila a Brána v akci)


   Hvězdné jsou obě a nikdy jsem si nemyslel, že se někdy setkají (každá by měla existovat v jiném vesmíru – ovšem známe crossovery) a toto setkání rozhodne o bytí a nebytí celé Federace. A přece se tomu tak stalo – na prvním, vskutku historickém setkání klubů CZ Kontinuum a Stargate Command, které se konalo v sobotu 14. srpna 2004 (kritický den jsme minuli o vlásek!) v již osvědčeném a oblíbeném Prokopském údolí.
   Už předem jsme byli informování, že by mělo jít o společnou hru ze světa Star Treku a Stargate, a věděli jsme, že naši velitelé nepostrádají nadšení ani invenci, takže bylo vskutku na co se těšit. Martin, Marta a Petra z CZ Kontinua a Martja ze Stargate Command (ovšem i další, kterým srdečně děkujeme) připravili zajímavou, zábavnou a oběma světům odpovídající hru ve stylu her stolních – ovšem v přírodě, takže jsme si užili jak házení kostkou a posunování lodiček po galaxii jako na stole, tak disciplin skvěle se hodících do volné přírody – a samozřejmě nechyběly ani oblíbené znalostní otázky z obou seriálů.
   Mimořádně zajímavý byl samotný příběh hry: ve 25. století existují hvězdné brány i v době Federace, i když se o nich zvlášť nemluvilo a nám známé příběhy se soustředily na lodě nebo kosmické stanice. Velikým problémem se však ukázali být Borgové, kteří nakonec asimilovali i Goa’uldy (jak asi taková asimilace probíhala? Bylo asimilováno vědomí hostitele i symbionta?) a díky tomu získali informace o síti hvězdných bran včetně té vedoucí na Zemi. Obsadili velitelství SGC pod horou Cheyenne a zatím se je tam daří držet, ale stále jim přibývají posily červí dírou, kterou dokázali zablokovat a nechat trvale otevřenou i po uplynutí 38minutového limitu. Antikové naštěstí s něčím obdobným počítali, a proto zanechali na několika místech roztroušených po galaxii části kódu, kterým bude možno červí díru uzavřít.
   Právě hledání a sestavení kódu bylo konečným cílem hry “Záchrana Modré planety“; ovšem nejdříve bylo nutné během putování získat zlomky adres bran (ve formě puzzlových dílků), které se dalo použít na výměnu za části kódu samotného. A to byly ještě některé chevrony nečitelné a začerněné, takže je bylo nutné kupovat za ferengské latinium, které se zase dalo získat za správné zodpovězení otázek.
   Jak je vidět, hra to byla vskutku promyšlená. Však když jsme se sešli v sobotu po jedné na stanici autobusu 120, dozvěděli jsme se, že Martin s Paldíkem už jsou na místě a připravují terén. Po půl hodině přijel autobus a my ostatní jsme přes sídliště Barrandov dojeli až k zastávce známé z loňska, odkud jsme již pěšky došli na oblíbený a osvědčený palouk v Prokopáku, kde se minule konala hra založená na Kufru. Mezi stromy už byl natažený podrobný herní plán jako na stole – s planetami a jednotlivými hracími poli pro posun lodí. Některá byla žlutá (otázky), poblíž planet byla zelená (planetární obrana – zodpovězení otázky umožnilo přistát okamžitě), šedá pole znázorňující transwarp tunely byla nakonec zrušena. Ale i tak jsme si vzrůša užili dost, k čemuž napomáhala opravdu VELKÁ (ovšem nikoli borgská) hrací kostka.
   Rozdělili jsme se do čtyř až pětičlenných týmů (mě polapili Brňáci v čele s Marvinem – však su taky po tatovi Moravák) a hra začala. Každý kapitán týmu dostal podrobnou dokumentaci s logem Federace a Tau’ri s razítkem ‘Přísně tajné‘, obsahující pravidla, tabulku pro překlad částí povelu k uzavření v galaktických jazycích, který bylo nutno získat, a popis planet s reprodukcí hracího plánu. Planety byly skutečně z obou vesmírů – nechyběla Nová Tollana, P2X-245, Sokarův Delmak, ze ST pak Ferenginar, Trill a Wadia i další, ovšem vyskytly se i takové zvláštnosti jako MacGyveria (zdejším úkolem bylo vyškubat z papíru švýcarský armádní nožík!).
   Postupně jsme ‘asimilovali‘ pravidla, ale to už se jelo naostro, vybrali jsme si lodičky a začalo házení kostkou a pohyb po Galaxii. Za zodpovězené otázky na žlutých polích jsme mohli získat latinium, ale hlavní snahou bylo vždy dostat se na některou z planet. Tým, který zde přistál jako první, měl právo pokusit se o speciální úkol vyplývající z místních podmínek a forem života, další týmy pak už mohly jen odpovídat na otázky. Plnění úkolů bylo faktickou podstatou hry, úkoly byly vtipné, s originální ‘omáčkou‘ a především ohromně zábavné. Samostatnou kapitolou byl start z planety, který vyžadoval určitou startovní rychlost při hodu kostkou (v opačném případě zůstala loď na planetě trčet).
   Náš tým přistál například na Trillu, kde jsme museli zachraňovat symbionty – neboli rychle přenést Kinder-vajíčka na lžičce, aby žádné neupadlo. Zábava byla i na Wadii, kde jsme museli hrát místní hru Chula, známou z DS9 – Miles se změnil v pouhou figurku, měl zavázané oči a Dana Krejčová ho vskutku mistrně akusticky naváděla, když se podle pokynů otáčel kolem čtyř figurantů. Na planetě, kterou ovládl obří hmyz (kdysi málem přeměnil i Teal’ca), jsme zase museli připravit protijed; aby to bylo možné, museli jsme jed analyzovat na subatomární úrovni – neboli roztřídit čínskými jídelními hůlkami bonbóny podle barev a la Popelka (potom jsme je všechny snědli). Ani odpočítávání zápalek nebylo snadné. Ale i ostatní týmy si užily svoje – ať už šlo o onen švýcarský nožík, který měly vytrhat z listu papíru, komunikaci s počítačem ve dvojkové soustavě (každý člen týmu představoval jednu z jedniček a měli si střídavě dřepnout tak, aby vytvořili sekvenci do patnácti), překonávání bažiny zlověstného Armuse (na poškozených antigravech – igelitových pytlících) nebo skákání přes švihadlo, pardon, proskákání laserovými paprsky na nedaleké cestě. A se znalostmi to bylo taky všelijaké, zejména otázky ze Stargate byly pěkně ‘vypečené‘ a všechny je mohli zvládnout asi jen naprostí odborníci.
   Přesto peníze a fragmenty narůstaly, i když nějakou dobu ne a ne z nich ten puzzle složit. Pak ale zasáhly vyšší síly, Q a Antikové se na nás rozzlobili a z toho výhrůžného mraku nad námi začala konečně – a vydatně – crčet voda. Bleskovou improvizací jsme se přesunuli do kratinkého tunelu pod železniční most (zkrátka jsme skončili pod mostem…). Ale soutěž pokračovala – planety byly kromě Nové Tollany stejně prakticky vyčerpány – a nastoupily opět znalosti obou seriálů. Snažili jsme se, jak se dalo, a nakonec jsme za sestavené fragmenty adres dostali kýžený kód. Protože stále pršelo, Martin s Paldíkem herní plán sklidili a místo fyzického návratu k Zemi a použití kódu měl zvítězit ten tým, který kód jako první správně sestaví. Sice jsme měli překladové tabulky, takže zdánlivě to byla hračka – ale Antikové byli ve svém povelu vskutku kryptičtí a jednotlivé řádky povelu zdaleka nebylo jednoduché sestavit ve správném pořadí. Ani my jsme neuspěli a protože se Martjin tým, kterému se to podařilo jako prvnímu, včas nepřihlásil, byl to Johny Idler a jeho smíšený vrátkařsko-trekistický tým, který zachránil Federaci a hlavně Zemi, když otevřené červí díře vedoucí na Zemi zadal tuto ‘kouzelnou formuli‘:

   Subprostorem povel nutno poslat
   aby provoz vchodu mohl ustat.
   Vchode, Vstupe, Otvore,
   Ty, co ses v minulosti zrodil,
   Rozpal se, Zrudni, Vybuchni,
   by tebou sem nikdo nechodil.

   Modrá planeta byla zachráněna, soutěž skončila a vítězný tým dostal zasloužené diplomy a zlato-fidorkové medaile. Ani ostatní nepřišli zkrátka s pamětním listem a s pohlednicí z akce, která byla rozhodně jedna z nejpovedenějších.
   A jako na potvoru (ale dobře tak) pršet přestalo a sluníčko se vrátilo. Vydali jsme se zpět k místnímu přibližovadlu typu BUS a cestou jsme se ještě fotili. Foťáky blikaly a rudly, ale na rozdíl od Brány naštěstí žádný nevybuchl a fotky se vydařily. Následoval odjezd a pak již klasická večeře u osvědčené Kmotry s oblíbenými pizzami (já jsem opět trucoval tentokrát s lososem, ale zřejmě to nikomu nevadilo).
   Tak skončilo první společné setkání klubů CZ Kontinuum a Stargate Command, spojené s mimořádně povedenou akcí, která určitě zaujala členy obou klubů. Ani tak nezáleželo na tom, kdo ví víc o Star Treku nebo Hvězdné bráně – každý si našel to svoje, discipliny byly skvěle vymyšlené a všichni jsme se u nich bavili ohromně. Oba kluby si s přípravou daly velikou práci a jakožto příznivci obou seriálů je mi potěšením i ctí srdečně poděkovat úplně všem, kdo se na přípravě a realizaci této akce podíleli. Děkujeme organizátorům i hráčům, kteří také hru prožívali naplno – na všech bylo vidět, že Záchrana Modré planety byla vskutku povedená.

   Live long and Prosper!
   Comtraya!

Praotec trekkie
Honza Pavlík

Spoustu fotek a další reportáž z této akce najdete na stránkách ST Sickbay (http://www.voyager.cz) v sekci Akce - Reportáže.
Reportáž od Martji je možné přečíst si na: http://fanclub.sg1.cz/srazy/modra-planeta-040814.htm
Velké množství fotek z akce je k vidění v galerii Stargate Command:
http://fanclub.sg1.cz/galerie/thumbnails.php?album=56


Zpět na CONY | FLASH INDEX | NONFLASH INDEX


Vytvořil sg1.cz tým.